Nykyiset kokoontumisrajoitukset jatkuvat 31.5. saakka

Rajoituspäätökset tulevat Kirkonseutu-lehden julkaisuaikataulun kannalta sen verran myöhässä, että tapahtumailmoituksiin jää valitettavasti tietoa, joka on ilmestymishetkellä vanhentunutta. Seurakunta seuraa jatkuvasti viranomaisten suosituksia ja toimii niiden mukaisesti.

Rajoitusten jatkamisen vuoksi jumalanpalvelukset siis edelleen verkossa toukokuussa 2021 ja valtaosa toiminnasta on keskeytetty tai peruttu 31.5.2021 saakka.

Jumalanpalvelukset toimitetaan edelleen 31.5.2021 saakka kirkoissa ilman läsnäolevaa seurakuntaa. Ne voi katsoa verkossa osoitteessa www.facebook.com/hollolanseurakunta

Livelähetykset sunnuntaisin klo 10. Lähetystallenne säilytetään verkossa viikon.

Kirkot avoinna sunnuntaisin

Kaikki kirkot (ei kuitenkaan Vesikansan srk-koti) ovat avoinna hiljentymistä ja rukousta varten sunnuntaisin klo 11-13 ainakin 31.5.2021 saakka. Paikalla on pappi ja suntio. Mahdollisuus yksityiseen ehtoolliseen.

Tilaisuuteen voi osallistua kuusi henkilöä kerrallaan.

Mahdollisuus ehtoolliseen

Striimaus- eli livelähetysjumalanpalveluksen jälkeen on samassa kirkossa mahdollisuus ehtoolliseen ainakin 31.5. saakka. Muissa kirkoissa yksityistä ehtoollista voi pyytää paikalla olevalta papilta sunnuntaisin klo 11-13.

Kokoava toiminta keskeytetty

Lähes kaikki seurakunnan kokoava toiminta on muutoin keskeytetty. Eläkeikäisten kerho, kuorot ja aikuisten ryhmät (mm. raamattupiirit ja saunaillat) on peruttu koko kevään ajaksi. Ainoastaan perhe- ja päiväkerhot voivat toistaiseksi jatkaa toimintaansa, ja nekin toimivat pääsääntöisesti ulkona.

Seurakunnan virastot palvelevat asiakkaita sähköisesti ja puhelimitse.

Seurakunta suosittelee edelleen hyvää hygieniaa sekä yli 12-vuotiaden osalta suojamaskien käyttöä kaikissa tilanteissa, joissa on lähikontakteja.

2021-05-05 12:57:00.0