Koronaohjeistukset Kuhmoisten alueella (Hollolan seurakunta)

Pirkanmaan kokoontumisrajoitukset astuivat voimaan torstaina 5. elokuuta ja koskevat seurakunnastamme Kuhmoisia. Kokoontumisrajoitus on sisätiloissa kymmenen ja ulkotiloissa viisikymmentä henkilöä. Tätä suuremmat tilaisuudet toteutetaan vain, jos terveysturvallisuus voidaan taata. Kirkoissa ja muissa seurakuntien tiloissa on henkilömäärät laskettu kahden metrin turvaväleillä.

Seurakuntien toiminta ja tilaisuudet pyritään järjestämään suunnitellusti, mutta joihinkin tapahtumiin voi tulla muutoksia ja henkilörajoituksia. Tarkista tapahtumien tilanne tapahtumakalenterista.

Ohjeet toimintaan osallistuvalle

1. Osallistu tilaisuuksiin ja tapahtumiin vain terveenä.
  2. Pidä huolta hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta.
  3. Huomioi kahden metrin turvavälit myös tiloihin tullessasi ja pois lähtiessäsi.
  4. Vahva kasvomaskisuositus on käytössä kaikissa kohtaamisissa, myös ulkotiloissa ja kirkollisissa toimituksissa. Käyttö koskee kaikkia 12 vuotta täyttäneitä ja kaikkia seurakunnan tiloja ja tilaisuuksia.

Messut ja kirkolliset toimitukset

Kuhmoisten kirkko on iso ja avara tila, jota voidaan pitää varsin terveysturvallisena. Kirkon maksimääräksi seurakunta on määrittänyt 150 henkeä. Täydellistä suojaa seurakunta ei kuitenkaan voi taata.

Kirkollisissa toimituksissa noudatetaan viranomaisten ja hiippakunnan suosituksia ja ohjeita. Turvallisuus sovitaan toimituksesta vastaavan papin kanssa. Toimituksen jälkeinen tilaisuus, esimerkiksi muistotilaisuus, on yksityinen, ja vastuu toteutuksesta on sen järjestäjällä.

Rajoitukset ovat voimassa 5.–29. elokuuta 2021.

Kirkkoherra Timo Huttunen

2021-08-11 14:14:06.0