Sanan suvipäivät Hollolaan kesällä 2022

Hollolan seurakunnan kirkkoneuvosto on päättänyt, että seurakunta sitoutuu Sanan suvipäivien toteuttamiseen yhdessä Kansan raamattuseuran kanssa ja valtuuttaa kirkkoherran neuvottelemaan ja sopimaan tarkemmin yksityiskohdista.

Kansan raamattuseura (KRS) lähestyi aiemmin Hollolan seurakuntaa ajatuksella järjestää Sanan suvipäivät Hollolassa kesäkuussa 2022, todennäköisesti 17.-19.6.2022. KRS:n apulaistoiminnanjohtaja Kalle Virta oli esittelemässä tapahtumakonseptia kirkkoneuvostossa 17.8.2021.

Sanan suvipäivistä toivotaan seurakunnan vapaaehtoistoiminnalle ja raamattuopetukselle uutta, koronan jälkeistä piristysruisketta. Alkukaavailuissa lauantai 18.6.2022 olisi seurakuntalaisia Hollolaan kokoava päivä ja sunnuntai 19.6.2022 olisi puolestaan kappeliseurakuntiin jalkautuvien tapahtumien päivä.

Sanan suvipäivien taloudellisessa ja ohjelmavastuussa on KRS. Hollolan seurakunta osallistuu kuitenkin tapahtuman kuluihin taloudellisen avustuksen muodossa. Avustus päätetään talousarvion yhteydessä. Lisäksi Hollolan seurakunta sitoutuu tapahtuman moniin järjestelytehtäviin työntekijöiden ja vapaaehtoistyön panoksin.

Sanan suvipäivät järjestettiin Hollolan jäähallilla myös vuonna 2002. Perinteinen kristillinen kesätapahtuma kerää useita tuhansia osanottajia.

Kansan Raamattuseuran Säätiö on luterilaisen kirkon piirissä toimiva valtakunnallinen evankelioimisjärjestö. Verkkosivuillaan säätiö kertoo, että se palvella seurakuntia evankelioimistehtävän toteuttamisessa ja seurakuntalaisten varustamisessa. Toiminnassa on tilaa taustaltaan ja kristilliseltä korostukseltaan erilaisille ihmisille.

2021-09-29 14:50:45.0