Padasjoelle avataan uusi lähimmäispalvelupiste 11.1.2022

IMG-20211029-WA0003.jpg

(Uutista päivitetty 1.12.2021)

Padasjoelle avataan uusi lähimmäispalvelupiste vanhan Osuuspankin neuvottelutilaan. Hollolan seurakunnalla on Missiokammari, Kärkölässä Aurinkokulma ja Hämeenkoskella Ystävänkulma. Kuhmoisten-Padasjoen kappeliseurakunnalta on puuttunut tähän asti vastaava tila.

Piste perustetaan Hollolan seurakunnan diakoniatyön toimesta ja perustuu vapaaehtoistyöhön. Vapaaehtoiset ovat tähän mennessä kalustaneet, sisustaneet ja maalaillet pistettä pääosin lahjoituksina saaduilla kalusteilla.

Palvelupisteen tarkoituksena on yksinäisyyden poistaminen ja syrjäytymisen estäminen. Pisteen toiminnan kautta voidaan tutustuttaa eri ikäisiä ja eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä yhteen. Pisteen toiminta muotoutuu kokemuksen ja tarpeen mukaan. Siihen kuuluu kaikennäköinen seurustelu, pullakahvit, tietokilpailut, käsitöiden teko ynnä muuta.

Palvelupisteellä ei ole vielä nimeä. Nimestä järjestetään kilpailu ja ehdotuksia voi tuoda avajaisiin tai käydä tiputtamassa Padasjoen pappilan postilaatikkoon joulukuun loppuun saakka.

Palvelupisteen avajaiset ovat 11.1.2022 klo 12-18 Padasjoella osoitteessa Keskustie 21.

2021-11-11 10:00:00.0