Näin kirkko uskoo -luentosarja keväällä 2022

Kuva Timo Huttusesta

Seurakunnan kirkkoherra Timo Huttunen luennoi kevään ajan kerran kuussa eri aiheista liittyen seurakuntaan ja sen toimintaan. Luennot pidetään yhtä poikkeusta lukuun ottamatta sunnuntaisin kello kuudelta Sovituksenkirkon salissa, joista ensimmäinen tammikuussa on saatavilla vain striiminä Facebook-sivuillamme. Muihin luentoihin pääsee paikan päälle saliin, sekä tämän lisäksi nekin striimataan.

Ajankohdat ja aiheet:

Su 16.1. aiheena Kirkon uskon kivijalat (tunnustus, kolmiyhteisyys, Raamattu + traditio)

Su 13.2. aiheena Raamattu (historialliset taustat, tulkintojen kirjo, piispojen kirja)

Su 13.3. aiheena Kristittyjen yhteydestä (kirkon historiasta, kirkkokunnista, herätysliikkeistä, ekumeniasta)

Huom. perjantai 22.4., aiheena Yleinen ja erityinen pappeus (seurakuntalaisuudesta, työntekijöiden rooleista)

Su 15.5. aiheena Muuttumattomana muutoksessa (kirkon tulevaisuus, globaalit näkökulmat, opin ja etiikan kysymykset)

Tue Jan 04 12:11:00 EET 2022