Middle East Music Company konsertoi Sovituksenkirkossa

Middle East Music.jpg

Middle East Music Company on esiintymässä Hollolassa Sovituksenkirkossa 6.2.2022 klo 10.00 messussa ja klo 12.00 Yhteisvastuukonsertissa, johon koronatilanteesta johtuen ei voida ottaa yleisöä, vaan striimataan seurakunnan Facebook-sivuille.

Middle East Music Company on arabi-juutalais-kristitty musiikkiryhmä, joka esittelee abrahamilaisten uskontojen musiikkia kansanlaulujen ja hengellisten laulujen muodossa. Ryhmään kuuluu Jenny Liebkind (juutalainen laulaja), Burhan Hamdon (muslimi laulaja-perkussionisti), Mouafak Barafi (muslimi viulisti) ja Matti Turunen (kristitty kirkkomuusikko-oopperalaulaja). Yhtye haluaa viestiä musiikillaan, että on mahdollista löytää yhteinen kieli, vaikka sitä ei olisikaan. Vaikka olemme erilaisia, olemme samanlaisia. Yhtye on kouluttanut mm. Suomen evankelisluterilaisen kirkon työntekijöitä ja Sibelius-Akatemian kirkkomuusikoita teemana Lähi-idän musiikki.

Yhtyeen esiintymisten tärkeimmät vuosittaiset keskittymät ovat YK:n yhteisymmärrysviikko helmikuun ensimmäisellä viikolla ja YK:n päivä eli 2. ekumeeninen rukouspäivä, eli rauhan, ihmisoikeuksien ja kansainvälisen vastuun rukouspäivä. Middle East Music Companyn esiintymisiä löytyy myös YouTubesta niin Helsingin Tuomiokirkkoseurakunnan YK:n päivän messujen yhteydessä ja Savonlinnan seurakunnan Kerimäen Musiikkilähetyspäivien yhteydessä tehdyistä striimauksista.

2022-01-31 10:12:13.0